Codfan's Call of Duty blog

Call of Duty játékkal foglalkozó blog. Hírek, más szemmel. A helyesírás senkit nem érdekel, a csúnya beszéd ér, go kommentelni. Az itt megtalálható írások a személyes dolgaim, az okosságok kizárólag útmutatás céljából vannak, hivatkozni rájuk semmilyen körülmények között nem javasolt.

CBadmin

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

  • klank: ott az egerem xd (2009.07.04. 13:35) Az RSS előnye
  • r1zsa: Yo sztori, akárki írta :) Nekem nincs ilyen problémám és sosem volt. Sosem nyúltam csaláshoz, lehe... (2009.02.03. 19:59) Aimbot #50104
  • danzel: szerintem általába jók a lanok még akkor is ha cska kevés ember jön el. mert feelingesebb mint ott... (2008.10.09. 14:42) csak pár magvas BECUP gondolat
  • HeNtEs: Köszönjük az észrevételeket és teljes mértékben dolgozunk, hogy minden igényt kielégítsünk. Fárado... (2008.09.04. 17:48) Total oldalcsalád
  • apokr1f: szüKség csak nem veszi be a kacsacsőrt (2008.08.07. 13:28) PunkBuster a CoD5-ben is

HTML

GV rant, take two

2008.08.24. 09:59 codfan

Ugye a tiszta játéknak egyik alapköve, hogy a már bannolt játékosok ne tudjanak feljönni a szerverre. Ezt az ember úgy éri el, hogy frissíti (akár napi szinten) a banlistáját. Ezt manuálisan elég fárasztó csinálni, ezért elvárjuk, hogy az anti-cheat oldalak mekönnyítsék a dolgunk. Mikor még nagy CoD2 láz volt nálam is, és a német szponzornak volt egy elfogadható weblapja, regisztráltam a német szerverünket a PunksBusted oldalára streamelni. Nekik volt/van egy Auto-MBL programjuk, ami nem túl elegánsan, de szépen elindult a windózzal együtt és szorgalmasan frissítgette a szerverünk banlistáját. Sajnos a Game-Violations ennek a QoS-nek a közelébe sem ér...

Ugye a ClanBase azt várja el tőlünk, hogy a GV-hez streameljen a szerver. Ez rendben is van, bárki leszedheti a scriptjüket, felteheti a szerverre és már megy is (ezt csak azért mondom, mert a PsB regisztrációs követelményei elég magasak), de ha már a banlisták frissítéséről van szó, azt elég gyengén hozták össze.
Három lehetőségünk van banlistát frissíteni, manuálisan felpakoljuk, AUT vagy ACS. Az utóbbi kettőt nézzük meg kicsit közelebbről.

AUT vagy Auto Update Tool, ez webes felületen működik. Ez a PB egy UCON nevű funkcióját használja ki. A stream script mellé van egy ucon fájl. Ebben illetve a scriptben kell némi módosítást végezni, hogy a GV oldala elérje a szerverünket és kiküldje a friss banlistát. A probléma csak annyi, hogy nem működik. Mikor az ember beállítja az összes dolgot, a GV oldalon minden szuperzöld, nem panaszkodik semmit. Egy nap elteltével viszont már közli, hogy ERROR/1. Természetesen nekem forgalmam sincs, hogy ez a hibaüzenet mit jelent, és a tisztelt GV staff sem volt túl segítőkész ennek elmagyarázásában.
Mikor már elegem volt a szarakodásból, felmentem a support csatira, hogy ugyan segítsenek már, hogy mi a gond. A segítség kb. annyiból állt, mint bármelyik telefonos helpdesken, ahol mindenkit analfabétaként kezelnek. Ott rendben is van, de egy ilyen helyen én nem olyan kérdéseket várok, hogy "Jól tetted fel a fájlokat? Tedd fel őket újra". Engem az ERROR/1 érdekelt volna, hogy az mit takar, de okosabb nem lettem. Biztos valami szupertitkos hibaüzenet, amit csak ők tudhatnak. Vagy egyszerűen ez is szarul van megcsinálva. Mellesleg van egy webes Autoconfig is, ami elvileg megcsinálná, amit én manuálisan bütyköltem a fájlokkal, természetesen az is annyit ér, mint halottnak a csók.
Aztán ha 5 napig nem sikerül megcsinálni, akkor jön a mail, hogy törölték a szerverünk az adatbázisból.
Ha több energiát feccöltem volna a dologba, talán működne, de inkompetens segítséggel és nulla dokumentációval valahogy úgy éreztem, hogy igazából nem is akarják, hogy ez nekem működjön.

ACS másnéven Admin Control System, ami egy letölthető szoftver. Na ez egy mégnagyobb botrány. Nagyon nem mennék bele a dologba, mivel teljesen elborult az agyam abban az 5 percben, míg telepítve volt a gépre. Persze a felirat ott figyel a letöltésnél, hogy ez még csak egy béta, de én az eddigi béta szoftvereknél azt tapasztaltam, hogy valamilyen szinten működnek is, ezt nem sorolnám abba a kategóriába. Valami haszna biztos van, de mikor fel akartam venni a szerverem az adatbázisába, kaptam egy teljesen üres bihaüzenetet! Én nem vagyok hajlandó ilyen szoftvernek nem nevezhető hulladékkal dolgozni! Dokumentáció ismét semmi, arra meg már nem volt türelmem, hogy a support csatira menjek kérdezősködni.

És ezek nevezik magukat anti-cheat oldalnak. Egyszerűen felháborító, hogy semmit nem dokumentálnak. Az információ egyetlen forrása az adminok lennének, de ők általában nem azt mondják, mit én hallani szeretnék. Így maradhatunk a manuális frissítésnél és reménykedünk, hogy nem múlik rajta semmilyen fontosabb meccs.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://codfan.blog.hu/api/trackback/id/tr57630104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása