Rengeteg oldalon CoD3 és most CoD5 idején is jönnek sírni az olvasásra és felfogásra képtelen fiatalok, hogy ó ugyan mekkora szemét már ez az Activision meg Infinity Ward, mert nem adják ki az X. részét a CoD-nak PC-re. Grr Grr.
Elsőnek kérem tessék célpontot választani, akit utálni akarunk. Mindenkit ugyebár nem lehet. Ha valakit mégis feltétlenül kell, akkor az legyen az Activision, mivel ők a kiadó, ők osztják a lapokat, nem pedig a fejlesztők. A fejlesztők sem jókedvükben ülnek másfél-két évet a gépük előtt egy játékon dolgozva, hanem azért, mert a kiadó ezért megfizeti őket. És ha már úgy adódott, hogy megfizeti őket, akkor illik úgy táncolni, ahogy fütyülnek. Remélem, mindenki érti a hasonlatot.
Ebből adódóan az sem a fejlesztőkön múlik, hogy mikor csinálnak egy új részt egy játékukhoz (vagy egy teljesen új játékot). Természetesen ez is a kiadótól függ, aki pedig a dolgok pénzügyi vonzata alapján fogja megmondani, hogy mikor akarja az asztalán látni az új művet és milyen formában.
Először piackutatást kell végezni, elsődleges szempont, hogy egy játék a kiadásától számítva mennyi ideig képes még profitot termelni ahhoz, hogy ne kelljen valami újat felmutatni abban a kategóriában. Mivel nem csak egy platformra lehet fejleszteni, ezért külön kell vizsgálni, hogy PC-n és konzolokon mikor megy ki a "divatból" (elévül) egy játék. A PC legyen mondjuk 1.5 év, egy xbox360 7 hónap, egy PSP pedig 1 hónap. Ebből a fiktív mutatóból látszik, hogy egy PC játék sokáig népszerű marad a játékosok körében, ilyen-olyan okokból. Az xbox már nem tartja túl jól magát, mivel általában olyan emberek játszanak rajta, akik nem tudnak/akarnak több időt szakítani ezen szenvedélyüknek. A PSP pedig egy "minden csoda három napig tart" kategória. Tehát minél hamarabb megy ki a divatból a játék, annál gyakrabban kell kiadni valami újat, hogy a bevétel optimális maradjon.
Vegyük azt a szituációt, hogy a kiadónak fogalma sincs, hogy hogyan kell vezetni a céget, és úgy dönt, hogy a CoD4 megjelenése után 2 hónappal megjelenteti a CoD5-öt minden platformon (PC, xbox, stb.). Természetesen a nagyközönség már egy fél évvel hamarabb tud minderről, mert a hírverés kell, hogy jobban vigyék a terméket. Ekkor mi vásárlók választani kényszerülünk két játék között, mivel nem mindenki engedheti meg magának, hogy hetente egy teljes árú játékot vegyen meg. Persze az egyszerű ember azt gondolhatja, hogy mit paráznak, így is jön be pénz. Igen, valamennyi tényleg bejön, de közel sem annyi, mint azt a két játék külön indokolná. A kiadónak akkor is fizetni kell a fejlesztőket és a gyártást meg miegymást, ha nem veszik a játékot. Így még ha mindkét játék jó is, kb. bejön a fele annak amennyire számítottak, mivel a vásárlónak nem érdeke venni még egy játékot, mikor még kis sem használta az elsőt. A kulcsszó tehát a lehető legnagyobb profit.
Az a multiplayer játékoknál fokozottan fontos, hogy ne hozzanak be valami újdonságot túl hamar, mert akkor megint oda a profit.
Olyan apróságokról, mint pl. a kiadott játék minősége és támogatottsága, ami romolhat, ha sürgetik szegény fejlesztőket (lásd CoD2), már ne is beszéljünk.
Remélem ennyiből már világossá vált, hogy anno a CoD3-at és most a CoD5-öt miért nem adták ki PC-re. Nem éri meg vaze...
Elsőnek kérem tessék célpontot választani, akit utálni akarunk. Mindenkit ugyebár nem lehet. Ha valakit mégis feltétlenül kell, akkor az legyen az Activision, mivel ők a kiadó, ők osztják a lapokat, nem pedig a fejlesztők. A fejlesztők sem jókedvükben ülnek másfél-két évet a gépük előtt egy játékon dolgozva, hanem azért, mert a kiadó ezért megfizeti őket. És ha már úgy adódott, hogy megfizeti őket, akkor illik úgy táncolni, ahogy fütyülnek. Remélem, mindenki érti a hasonlatot.
Ebből adódóan az sem a fejlesztőkön múlik, hogy mikor csinálnak egy új részt egy játékukhoz (vagy egy teljesen új játékot). Természetesen ez is a kiadótól függ, aki pedig a dolgok pénzügyi vonzata alapján fogja megmondani, hogy mikor akarja az asztalán látni az új művet és milyen formában.
Először piackutatást kell végezni, elsődleges szempont, hogy egy játék a kiadásától számítva mennyi ideig képes még profitot termelni ahhoz, hogy ne kelljen valami újat felmutatni abban a kategóriában. Mivel nem csak egy platformra lehet fejleszteni, ezért külön kell vizsgálni, hogy PC-n és konzolokon mikor megy ki a "divatból" (elévül) egy játék. A PC legyen mondjuk 1.5 év, egy xbox360 7 hónap, egy PSP pedig 1 hónap. Ebből a fiktív mutatóból látszik, hogy egy PC játék sokáig népszerű marad a játékosok körében, ilyen-olyan okokból. Az xbox már nem tartja túl jól magát, mivel általában olyan emberek játszanak rajta, akik nem tudnak/akarnak több időt szakítani ezen szenvedélyüknek. A PSP pedig egy "minden csoda három napig tart" kategória. Tehát minél hamarabb megy ki a divatból a játék, annál gyakrabban kell kiadni valami újat, hogy a bevétel optimális maradjon.
Vegyük azt a szituációt, hogy a kiadónak fogalma sincs, hogy hogyan kell vezetni a céget, és úgy dönt, hogy a CoD4 megjelenése után 2 hónappal megjelenteti a CoD5-öt minden platformon (PC, xbox, stb.). Természetesen a nagyközönség már egy fél évvel hamarabb tud minderről, mert a hírverés kell, hogy jobban vigyék a terméket. Ekkor mi vásárlók választani kényszerülünk két játék között, mivel nem mindenki engedheti meg magának, hogy hetente egy teljes árú játékot vegyen meg. Persze az egyszerű ember azt gondolhatja, hogy mit paráznak, így is jön be pénz. Igen, valamennyi tényleg bejön, de közel sem annyi, mint azt a két játék külön indokolná. A kiadónak akkor is fizetni kell a fejlesztőket és a gyártást meg miegymást, ha nem veszik a játékot. Így még ha mindkét játék jó is, kb. bejön a fele annak amennyire számítottak, mivel a vásárlónak nem érdeke venni még egy játékot, mikor még kis sem használta az elsőt. A kulcsszó tehát a lehető legnagyobb profit.
Az a multiplayer játékoknál fokozottan fontos, hogy ne hozzanak be valami újdonságot túl hamar, mert akkor megint oda a profit.
Olyan apróságokról, mint pl. a kiadott játék minősége és támogatottsága, ami romolhat, ha sürgetik szegény fejlesztőket (lásd CoD2), már ne is beszéljünk.
Remélem ennyiből már világossá vált, hogy anno a CoD3-at és most a CoD5-öt miért nem adták ki PC-re. Nem éri meg vaze...