Codfan's Call of Duty blog

Call of Duty játékkal foglalkozó blog. Hírek, más szemmel. A helyesírás senkit nem érdekel, a csúnya beszéd ér, go kommentelni. Az itt megtalálható írások a személyes dolgaim, az okosságok kizárólag útmutatás céljából vannak, hivatkozni rájuk semmilyen körülmények között nem javasolt.

CBadmin

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

  • klank: ott az egerem xd (2009.07.04. 13:35) Az RSS előnye
  • r1zsa: Yo sztori, akárki írta :) Nekem nincs ilyen problémám és sosem volt. Sosem nyúltam csaláshoz, lehe... (2009.02.03. 19:59) Aimbot #50104
  • danzel: szerintem általába jók a lanok még akkor is ha cska kevés ember jön el. mert feelingesebb mint ott... (2008.10.09. 14:42) csak pár magvas BECUP gondolat
  • HeNtEs: Köszönjük az észrevételeket és teljes mértékben dolgozunk, hogy minden igényt kielégítsünk. Fárado... (2008.09.04. 17:48) Total oldalcsalád
  • apokr1f: szüKség csak nem veszi be a kacsacsőrt (2008.08.07. 13:28) PunkBuster a CoD5-ben is

HTML

Hogy miért sürgős az 1.6 utáni következő patch...

2008.06.12. 05:01 codfan

Ha valaki nem követi penge módon az eseményeket, annak érdemes utánanézni a nemrég nyilvánosságra került új CoD4 "bug" részleteinek, de talán pár gondolatban én is összefoglalnám.

Ugyebár mindenki tisztában van azzal, hogy a játékban vannak bizonyos "Cheat protected" parancsok. Na már most, ezek akkor oldódnak fel, ha az sv_cheats értéke 1, amit normális esetben nem tudunk játék közben átírni, csak ha devmap paranccsal indítunk egy mapot (de ezzel automatán 1-re vált, nem kell semmit irogatni). Ha simán megpróbálnánk átírni az sv_cheats-et 1-re, azt kapnánk, hogy ez nem lehetséges. Sajnos mint kiderült, mégis megoldható, hogy ezt a parancsot játék közben "on-the-fly" változtathassuk.

A módszert nem részletezném, de sajnos elég sok helyen publikálva van a dolog. Egy hülyegyerek még a CB CoD4 fórumjára is postolta a dolgot, persze merő jószándékból, hogy figyelmeztesse a többieket. Lényeg a lényeg, sima szerveren bármilyen hókusz-pókusz nélkül tudtam noclipelni. (Persze magam által indított szerveren, mások játékát nem kívánnám elrontani.) Simán működött a give all, a lézer célzó, egy szóval mindent lehetett.

Ekkortájt elég szerencsétlenek voltunk warokon, így az összes létező összeesküvés elmlet a fejebe ötlött, hogy biztos azért vertek péppé minket sorozatban, mert használták ezt a bugot. Gyorsan végig is pörgettem a cheat fórumokat, amiket ismerek, hogy találok-e valamit a témával kapcsolatban, de nem jártam sikerrel. Talán ha látnám a privát részlegeket is,  amiket a vásárlók részére tartanak fenn, no mindegy.

Mivel ez a dolog kliens oldalon írható, olyan cuccal lehet csak kivédeni, ami van a kliens oldalon is. Van ilyen? Hogyne, PB-nek hívják. Hálisten a készítők beleraktak egy parancs figyelő funkciót is, aminek meg lehet mondani, hogy ha az sv_cheats parancs eltér a 0-tól valakinél, akkor azt az emberkét penderítse ki a szerverről 45 fokban.
A game-violations oldalon le lehet tölteni a megfelelő PB konfigot, javasolt ezt megtenni a lehető leghamarabb.

Ennek a PB-s kivédős dolognak viszont van egy kisebb hátulütője, konkrétan az, hogy a szerverünket nem fogjuk tudni használni devmap módban, mivel olyankor automatikusan 1-re állítja a játék az sv_cheats-et és a PB annak rendje szerint ki is fog rúgni minket, de egyelőre ezzel együtt kell élnünk.

Mellesleg jó lenne, ha a GV/CB tisztázná, hogy ezeket a kihágásokat hogyan kezeli illetve szankcionálja-e. Mert pl. a mai warunkon egy srácot bizony kivágott a PB ezért. Persze csak a második mapon próbálkozott vele, de biztosan csak azért, mert az első mapon kaptak egy 10-0 védést és picit besérültek és meg akarta nézni, hogy mi csalunk-e. Nyilván. Egy ilyen helyzetben ha konfliktra került volna a sor, kíváncsi lettem volna, hogy hogyan kezeli az admin a dolgot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://codfan.blog.hu/api/trackback/id/tr94515802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása